Keuken en verdieping / Cuisine et étage - Reisverslag uit Ressons-le-Long, Frankrijk van Floor Sylvain - WaarBenJij.nu Keuken en verdieping / Cuisine et étage - Reisverslag uit Ressons-le-Long, Frankrijk van Floor Sylvain - WaarBenJij.nu

Keuken en verdieping / Cuisine et étage

Door: Gorgny

Blijf op de hoogte en volg Floor

14 November 2016 | Frankrijk, Ressons-le-Long

(version française en bas)

Tijdens de herfstvakantie kwam klusteam NL weer eens flink de handen uit de mauwen steken, maar door tijdgebrek kwam het er steeds maar niet van om hier de resultaten te publiceren. Hoog tijd voor een update dus. Wat is er sinds de vorige keer gebeurd?

- Gijs en Léon hebben de keuken in elkaar gezet. Daar hebben ze een hele week over gedaan want we hebben welgeteld 30 laatjes en die zet je niet maar zó even in elkaar.
- een deel van de keuken (laatjes achter deurtjes: niet handig!) hebben we even later weer ingeruild voor andere onderdelen (gewoon laatjes) waardoor we nu een opbouw hebben die in de Ikea planner niet eens bestaat. Floor en Sylvain zijn vervolgens weer een paar dagen bezig geweest om het geheel af te maken.
- Dominique, Monique en Floor hebben oude veluxen en de muren en het plafond van de grote slaapkamer schoongewassen en geverfd
- Sylvain en Didier hebben parket gelegd in de grote slaapkamer
- de ballustrade voor de overloop is besteld
- er is her en der weer elektriciteit aangesloten
- Sylvain en Gijs hebben de vochtafzuiger in de badkamer gemonteerd
- Sylvain heeft allerlei stopcontacten op de bovenverdieping verplaatst of bijgemaakt
- het nieuwe muurtje van de tweede slaapkamer is in de maak. We dachten dat wel even in één dag te zetten maar dat viel vies tegen. Want eerst moesten we uitmeten hoe het precies moest komen, in het verlengde van de bestaande badkamer muur die niet recht is en voor de balken langs en toen bleek het onmogelijk om de deur met kozijn recht tussen de stuts te krijgen. Gelukkig kwam alles met hulp van timmerman Francis toch nog goed
- na veel passen en meten en zoeken hebben we bedacht hoe we met keuken meubels een badkamer kunnen maken
- De balken van de gang zijn ook in de olie gezet
- de tegels voor de badkamer zijn opgehaald en de broer van de metselaar is begonnen met plakken
- de tegels voor achter het aanrecht in de keuken zijn uitgekozen en besteld

wordt vervolgd... Verhuisdatum: 21 december !

----------------
Pendant les vacances de Toussaint l'équipe néerlandaise est venu nous prêter renfort une fois de plus. Mais faute de temps, je n'avais toujours pas fait le compte rendu ici. Qu'avons nous fait depuis ce temps ?

- Gijs et Leon ont monté la cuisine. Ça leur a pris une semaine entière car nous avions intégré pas moins de 30 tiroirs dans notre concept. Après montage certains idées nous ont paru pas si pratique que ça (tiroirs derrière porte) et nous avons été les échanger contre des tiroirs simples. Du coup, nous avons maintenant une cuisine qui n'existe pas dans le planificateur Ikea. Cela a pris Floor et Sylvain encore plusieurs jours pour le terminer.
- Dominique, Monique et Floor ont peint les anciens vélux et lessivé et peint les murs et le plafond la grande chambre
- Sylvain a monté les prises dans la cuisine
- Sylvain et Gijs ont installé un VMC dans la salle de bain
- Sylvain et Didier ont posé le plancher dans la grande chambre
- le garde corps pour l'étage a été commandé
- les poutres du couloir ont été huilés
- nous avons imaginé une salle de bain à partir de meubles de cuisine
- Sylvain a déplacé de nombreuses prises à l'étage
- La nouvelle cloison entre palier et future chambre est en cours. Nous avions pensé la monter en une journée et ça a mis beaucoup plus longtemps. D'abord il a fallu imaginer où la mettre, pour prolonger le mur de la salle de bain pas droit. Ensuite, il s'est avéré impossible d'intégrer le bloc-porte de telle façon qu'elle soit droite. Heureusement Francis nous est venu en aide et les choses sont maintenant en bonne cours.
- les carreaux de crédence pour la cuisine ont été choisis et commandés
- le frère du maçon a commencé à poser le carrelage de la salle de bain

Date d’aménagement: 21 décembre

Floor

Dagboek van de verbouwing. Journal des travaux.

Actief sinds 26 Okt. 2015