Dampscherm - Frein vapeur - Reisverslag uit Ressons-le-Long, Frankrijk van Floor Sylvain - WaarBenJij.nu Dampscherm - Frein vapeur - Reisverslag uit Ressons-le-Long, Frankrijk van Floor Sylvain - WaarBenJij.nu

Dampscherm - Frein vapeur

Door: Gorgny

Blijf op de hoogte en volg Floor

19 Juni 2016 | Frankrijk, Ressons-le-Long

Twee weekends verder en de houtwol van de keuken zit er in en de grote stukken van het dampremmende scherm zitten erop. Nu nog alle randjes afplakken en lijmen. Dat klusje is voor mij komende woensdag, want Sylvain moet met zijn jeugdgemeenteraad op stap.

Zoals bij de vorige klussen schoot het schoot ook dit keer weer eens voor geen meter op, ook omdat we beide weekends er één dag niet waren (maar dat hebben we weer een beetje ingehaald op woensdag). Gelukkig hadden we veel hulp van Dominique, Sylvie, Pascaline en vanmiddag zelfs even van Didier. Desondanks kwamen we niet aan de Fermacell platen toe, terwijl we dat toch gehoopt hadden.

Ik heb ook eindelijk een datum van de tegellegger: die zou eerst half juli komen, toen misschien begin juli maar komt uiteindelijk pas op 25 juli ! Maar onder tussen had ik wel de tegels besteld en die worden woensdag om 8u voor de deur gezet, waar ik ze zo snel mogelijk weer weg moet halen en naar de schuur dragen.

Na overleg met de trappenfabriek hebben we daarom besloten de trap onmiddellijk te laten maken en te laten plaatsen voordat er getegeld wordt. Want de trappenfabriek gaat in augustus dicht voor de vakantie.

Volgende week zondag (zaterdag moeten we een bal spelen in België) beginnen we dan eindelijk met het ophangen van de Fermacell platen en dat belooft nog een enorme klus te worden, want er moeten zo ongelofelijk veel obstakels overwonnen worden: ramen, plafonbalken, ontluchtingsgaten, afzuigkap, etc, etc. dat het weer totaal niet op zal schieten.

Ook hebben we nog steeds geen keuken besteld en ik lees net dat de leveringstijd ongeveer 4-6 weken is bij Ikea. Tenzij je 'm zelf vervoerd. Daar verhuren ze natuurlijk wel busjes voor. Maar dan nog ben ik wantrouwig dat ze alles zullen hebben.

Kortom: we zullen er niet op 30 juli wonen. Maar het feest gaat gewoon door.

Wordt vervolgd...

---------------------------------------------------------

Quelques photos de l'avancement des travaux. Toute la laine de bois a été mise et nous avons terminé le gros du frein vapeur. Il faudra juste coller tous les bords sur le gros oeuvre autour et faire des petits coins chiants, comme les retours des fenêtres.

Comme lors des précédents phases, tout a duré beaucoup plus longtemps que espéré et ce malgré beaucoup d'aide de la part de Dominique et Sylvie, rejoint aujourd'hui par Pascaline et Didier.

Le dimanche prochain (nous serons en Belgique pour jouer un bal le samedi) nous pourrons enfin commencer la pose des plaques Fermacell, qui s'annonce également long et difficile à cause des très nombreuses découpes à réaliser (poutres, trous d'aération, hotte, fenêtres...).

Finalement le carreleur nous a annoncé qu'il viendrait le 25 juillet. C'est plus tard que prévu. Il nous avait d'abord parlé de mi-juillet, puis début juillet et finalement donc fin juillet. En attendant, j'avais déjà commandé les tomettes qui seront livré mercredi matin à 8h. Ils seront posé devant le portail et il va falloir les rentrer rapidement et ce sans Sylvain qui part en voyage avec le CCJ.

En raison de la venue tardive du carreleur nous avons décidé de faire poser l'escalier avant de carreler le couloir.
Une chose est claire : on ne déménagera pas avant le 30 juillet, mais ça ne nous empêchera pas de faire la fête.

à suivre

• 19 Juni 2016 - 22:37

Monique:

Dan komen we helpen om het af te maken. En ja: Ikea heeft lang niet altijd alles op voorraad. Maar dat kun je on-line checken.
Floor

Dagboek van de verbouwing. Journal des travaux.

Actief sinds 26 Okt. 2015