Kluszomer / Été de travaux - Reisverslag uit Ressons-le-Long, Frankrijk van Floor Sylvain - WaarBenJij.nu Kluszomer / Été de travaux - Reisverslag uit Ressons-le-Long, Frankrijk van Floor Sylvain - WaarBenJij.nu

Kluszomer / Été de travaux

Door: Gorgny

Blijf op de hoogte en volg Floor

17 Augustus 2016 | Frankrijk, Ressons-le-Long

Het is al weer een dikke maand geleden sinds de laatste update. We zijn zo druk bezig geweest dat er geen tijd meer was om hier iets te schrijven. En bovendien, na een harde dag werken had ik ook niet echt zin om alles nog eens schriftelijk over te doen.

Hier toch een kort overzicht en wat foto's, want (klus)Team NL is vijf man sterk (Gijs, Monique, Leon, Katrien, Sjef) langs geweest en heeft de handen flink uit de mouwen gestoken terwijl Sylvain de hele maand hard moest werken voor zijn Kindervakantiespelen centrum.

Wat is er gedaan:

- de fermacell in de keuken is af en alle naden zijn ook afgewerkt
- de plafondbalken van de keuken en gang zijn twee keer in de anti-termieten impregneer gezet (in totaal 3 dagen werk)
- de badkamermuur is weer dicht gemaakt en er zit nu een kozijn in
- de trap is geplaatst
- Onze favoriete buurvrouw is helaas overleden
- Sylvain en ik zijn helemaal naar het uiterste puntje van de Oise gereden om kleistuc te gaan kopen
- in de badkamer zijn de muren op nieuw beplakt met Wedi en waterdichte gipsplaat
- ik heb alle onregelmatigheden van de niet geïsoleerde muren in de gang en keuken gestuct met tegellijm (Keraflex), op aanraadden van de tegellegger
- we hebben de wandcontactdozen in de niet holle wanden ingeslepen en afgesmeerd
- Winnie, Maarten en Olivier kwamen op bezoek
- vriend Greg heeft alle electra aangsloten op de stoppenkasten
- Gijs en Leon hebben het Wedi muurtje dat de douchehoek afscheid geplaatst
- Leon heeft de dakramen verder afgewerkt en ook de kleine raampjes in de oostgevel
- Monique heeft alle ramen geverfd en de heg gered door die nog nét op tijd water te geven
- de tegellegger kwam níet op 25 juli, maar daardoor konden we wel in het huis feestvieren. Anders hadden we niet over de tegels kunnen lopen.
- de gaten in het plafond van de keuken waar het gips af was gevallen zijn opgevuld met gipsplaat of Keraflex en in afwachting van de schilder die er een glasvlezelbehang op gaat plakken zodat je hopelijk niet meer ziet dat er allemaal verschillende materialen onder zitten
- op 30 juli was er een groot feest voor de 40e verjaardag van Sylvain (en een niet-houswarming) en het voorbereiden opruimen duurden beide een hele dag !

Vervolgens mochten even 1,5 week bijkomen in de Auvergne. Daar waren we zóóó aan toe !

Zo meer in een aparte post over de vloer...

P.s. er is ook een nieuw probleem bij gekomen: de warme en koude aanvoer van de verwarming blijkt omgekeerd uit de CV ketel te komen ! Of zou er iets mis zijn met de pomp ? Voorlopig blijft het een mysterie want de loodgieter is op vakantie.

-----------------------------------------------------

Voilà déjà plus qu'un mois que je vous ai donné des nouvelles. Nous avons tant travaillé qu'il ne restait guerre de temps pour écrire sur ce blog. Et pour être honnête, après une dure journée de travail on n'a pas forcément envie de tout revivre par l'écrit.

La deuxième moitié de juillet l'équipe néerlandaise (Gijs, Monique, Leon, Katrien, Sjef) s'est bien mouillé le maillot pendant que Sylvain travaillait dur tout le mois au Centre Aéré. Voici quelques photos et un petit aperçu de ce qui a été fait :

- Le fermacell dans la cuisine a été terminé
- Les poutres de la cuisine et du couloir ont été traité avec deux couches de Xylophène (3 jours de travail !!!)
- Le cloison de la salle de bain a été refermé et il y a maintenant une porte
- l'escalier a été placé
- Notre très chère voisine est malheureusement décédée
- Sylvain et moi avons été acheter l'enduit d'argile pour les murs au fin fond de l'Oise
- Les murs de la salle de bain ont été recouverts de panneaux étanche Wedi ou de plaques de plâtre hydrofuges
- Sur conseil du carreleur (qui n'est pas venu le 25 juillet, ce qui finalement nous arrangeait car on n'aurait pas pu marcher sur les tomettes pendant la fête), j'ai recouvert toutes les inégalités des murs non-isolés de la cuisine et du couloir avec de la colle à carrelage (Keraflex)
- nous avons encastré les boites pour les prises et interrupteurs dans murs pleins
- Winnie, Maarten et Olivier nous ont rendu visite
- notre ami Greg a connecté tous les fils sur les tableaux électriques
- Gijs et Léon ont monté le mur Wedi qui sépare le coin douche du reste de la salle de bains
- Léon a continué les finitions des vélux ainsi que des petites fenêtres du pignon est
- Monique a terminé de peindre toutes les fenêtres et a sauvé la haie en l'arrosant
- le 30 juillet nous avons organisé une grande fête pour les 40 ans de Sylvain et la non-pendaison de crémaillère. Les préparations ont pris 1 journée complète et les rangements aussi

Ensuite, et nous l'avions mérité, nous avons pris 1,5 semaine de vacances en Auvergne. Nous en avions tant besoin !!!

Toute de suite un autre message concernant le sol ...

P.s. Un nouveau problème a été découvert : les tuyaux d'eau chaude et froide du circuit de chauffage sont inversés à la sortie de la chaudière ! Ou est-ce que ce serait la pompe qui serait en cause ? Pour l'instant cela reste un mystère car le plombier est en vacances
Floor

Dagboek van de verbouwing. Journal des travaux.

Actief sinds 26 Okt. 2015