Vervolg raamgaten - suite baies - Reisverslag uit Ressons-le-Long, Frankrijk van Floor Sylvain - WaarBenJij.nu Vervolg raamgaten - suite baies - Reisverslag uit Ressons-le-Long, Frankrijk van Floor Sylvain - WaarBenJij.nu

Vervolg raamgaten - suite baies

Door: Gorgny

Blijf op de hoogte en volg Floor

04 Februari 2016 | Frankrijk, Ressons-le-Long

Ik heb nog wat nieuwe foto's op de blog gezet van de raamgaten. Het nieuwe raam aan de noordkant van de huiskamer levert echt veel licht op. Ze zijn ook begonnen met de binnenkant van het tweede kleine raampje in de keuken open te maken. Dat wordt morgen afgemaakt. Daarna moet er nog gevoegd worden, maar daarvoor moet het weer eerst beter worden. De luchtvochtigheid is namelijk veel te hoog. Er is door de regen deze week ook niet zo hard gewerkt in vergelijking met vorige week.

De timmerman kan de ramen pas komen zetten wanneer de gaten gevoegd zijn, dus dat schuift ook weer op. En ik wacht ook nog op een afspraak voor de dakramen.

Komende twee weken hebben we vakantie en is het doel om:

1) de waterleiding in de badkamer af te maken
2) gaten voor de afvoer van de douche, wc en verwarming door het plafond te boren.
3) geïsoleerde multicouche buizen te vinden die we door de grond kunnen laten lopen voor de verwarming
4) de plafondbalk die door de lijnzaad olie veel te zwart is geworden te vervangen door een nieuwe
5) nog een metselaar /tegelzetter langs te laten komen voor een offerte voor de vloer: kijken wat hij voorstelt
6) informatie in te winnen over gespoten isolatie (mailtjes zijn verstuurd maar nog niets gehoord)
7) nog een nieuwe loodgieter langs te laten komen voor een offerte, want die van de vorige was ronduit schandalig!
8) met vriend Greg een plan maken voor de elektriciteit
9) de bovenverdieping leeg maken, een stuk "cementvloer" eraf bikken waar die nog hoger bleek dan dan het hoogste punt dat we al gevonden hadden
10) de trap er uitbreken

En verder willen we proberen wat struiken te kopen en te planten voor de heg. Bijvoorbeeld sleedoorn.

Wordt vervolgd....

En français:

Je viens de mettre quelques photos sur le blog de l'avancement du percemant des baies pour les nouvelles fenêtres. Vous verrez comment la nouvelle fenêtre côté nord dans le salon donne de la clareté à la pièce! Cette semaine ça n'a pas trop avancé, car il a beaucoup plu. Demain ils ouvrent la dernière petite fenêtre de la cuisine. Ensuite il faudra attendre un temps moins humide pour les joints. Et pour que le menuisier puisse poser les menuiseries il faut que les joins soient secs. Nous attendons également un rendez-vous pour les vélux.

Prévu pendant les vacances:

1) terminer le réseau d'eau de la salle de bain
2) percer des trous dans la salle de bain pour les évacuations et les tuyaux de chauffage
3) trouver des tuyaux multicouche vraiment isolés pour le chauffage afin de pouvoir les faire passer dans le sol
4) remplacer la poutre qui est devenu trop sombre avec l'huile de lin
5) recevoir encore un autre maçon pour chercher la bonne solution pour les sols
6) trouver des infos sur le polyéthylène projeté
7) faire passer encore un autre plombier pour un devis, car le dernier était vraiment scandaleux!
8) faire un plan pour l'électricité avec l'aide de Greg
9) raboter la chape de "ciment"(?) de l'étage à l'endroit le plus haut
10) démonter l'escalier

Et sinon nous voulons acheter des arbustes pour notre haie (par exemple aubépine).

Bref... nous n'allons pas chômer.

à plus

Floor
Floor

Dagboek van de verbouwing. Journal des travaux.

Actief sinds 26 Okt. 2015